Ta strona używa cookie.
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Jak to działa Ostatnia aktualizacja: 25 grudnia 2012
Beetle Cabriolet – premiera w Los Angeles

Volkswagen prezentuje podczas Los Angeles Auto Show, światową premierę – nowego Beetla Cabriolet. Nowy Beetle Cabriolet stał się większy, mocniejszy, bardziej sportowy i oszczędny. Jego sylwetka jest wydłużona, szersza, dach bardziej płaski, a proporcje zachwycają dynamiką.

Oprócz osiągów jezdnych i wartości zużycia paliwa najważniejszym parametrem aut typu kabriolet jest czas, w jakim otwiera się składany dach. W nowym Beetlu Cabriolet otwierany elektrohydraulicznie, miękki dach potrzebuje na otwarcie 9,5 sekundy. Można go otwierać przy prędkości poniżej 50 km/h. Dach chowa się za tylnymi siedzeniami i nie ogranicza widoczności do tyłu. Zamknięcie dachu trwa 11 sekund. Dodatkowe 1,5 sekundy potrzebne jest elektrohydraulicznemu mechanizmowi na automatyczne zakotwiczenie dachu w ramie przedniej szyby

Nowy Beetle Cabriolet jest w designie ikony motoryzacji – Volkswagena Garbusa. Garbus jako kabriolet już w połowie poprzedniego stulecia stał się jednym z pierwszych ponadklasowych samochodów na skalę światową; w ciągu 32 lat wyprodukowanych zostało 331.847 egzemplarzy.

Wymiary. Z długością 4278 mm kabriolet jest o 152 mm dłuższy od poprzedniej generacji. Szerokość zwiększyła się o 84 mm (1808 mm, bez lusterek zewnętrznych). Składany miękki dach, także po otwarciu, nie ogranicza pojemności bagażnika. W porównaniu z New Beetle zwiększyła się ona o 24 litry do 225 litrów. Inaczej niż w New Beetle Cabriolet, dzięki nowej konstrukcji systemu zabezpieczającego przed skutkami dachowania, można złożyć tylną kanapę. System przeciwkapotażowy po przekroczeniu określonego przyspieszenia poprzecznego lub pochylenia pojazdu wysuwa się zza tylnych zagłówków w ciągu kilkunastu milisekund chroniąc tym samym pasażerów.

W USA nowy Beetle Cabriolet będzie sprzedawany z dostępnym również w Europie silnikiem 103 kW TDI (140 KM) i 147 kW TSI (200 KM) oraz oferowanym wyłącznie na rynek amerykański pięciocylindrowym silnikiem MPI 125 kW (170 KM). Jednostka ta będzie oferowana z tradycyjną 6-biegową automatyczną skrzynią biegów ze sprzęgłem hydrokinetycznym; dla TSI i TDI można zamówić jako wyposażenie dodatkowe 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową DSG Volkswagena.

W Europie Volkswagen będzie oferował nowego Beetla Cabriolet wyłącznie z czterocylindrowymi silnikami z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Trzy silniki benzynowe (TSI) rozwijają moc 77 kW/105 KM, 118 kW/160 KM i 147 kW/200 KM. Dwa silniki wysokoprężne (TDI) będą miały moc 77 kW/105 KM i 103 kW/140 KM. Każda z tych jednostek napędowych może być połączona opcjonalnie z dwusprzęgłową przekładnią (6-lub 7-biegowa DSG). Zużycie paliwa wynosi 5,1 l/100 km (140 KM TDI, przekładnia manualna) oraz 7,6 l/100 km (200 KM TSI, przekładnia manualna) i 7,9 l/100 km (200 KM TSI z DSG).

Podobnie jak Beetle z nadwoziem Coupe, także kabriolet będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia (USA: 2,5 L, Turbo, TDI; Europa: Beetle, Design, Sport). Ponadto Volkswagen opracował dla Beetla Cabriolet trzy modele edycyjne, dostępne w momencie wprowadzania na rynek: stylowy „50s Edition”, atrakcyjny „60s Edition” i elegancki „70s Edition”. Każda z tych trzech wersji utrzymana jest w stylu charakterystycznym dla danego dziesięciolecia i jest ukłonem w stronę legendarnego Garbusa Cabrio.

Nowy Beetle Cabriolet pojawi się w USA już pod koniec listopada 2012 roku; w Europie wprowadzony zostanie na rynek w lutym 2013 roku.

Marta Źródło: Volkswagen Group Polska

Napisz komentarz

:

:

:

Dodaj komentarz

Brak komentarzy

Transformer Book Trio
Transformer Book Trio
28-calowe monitory z matrycą MVA
28-calowe monitory z matrycą MVA